I Video Panduan eBay Video Panduan Lelong
eBook Rekod Simpanan Hebat eBook Import Dari China eBook Pembungkusan Hebat

Selasa, 17 November 2009

Apa yang di maksudkan dengan "Hidup"???



Hidup??? Hidup??? Hidup???

Ia hidup... Kita semua tahu bahawa semua yang ada di dunia ini adalah hidup. Tapi siapa yang menghidupkannya??? Siapa yang menciptakannya sehingga dia hidup??? Apa tujuannya untuk hidup???. Semua ini tidak pernah kita fikirkan secara detail dan terperinci. Kerana kesibukan duniawi, tidak semua individu ataupun masyarakat itu memberi peluang akalnya  memikirkan dan bertafakkur bagi memuhasabahkan diri. 

Maksud "Hidup"?

Kita boleh mendifinasikannya secara rambang iaitu corak permainan dan perjalanan seseorang individu. Setiap corak permainan itulah hidup, setiap perjalanan itulah hidup. Bermakna hidup ini hanya boleh di jawab oleh diri masing-masing. Tidak ada paksaan dalam kita memberi maksud hidup itu kerna hidup itu bergantung kepada diri individu itu sendiri. Walhal daripada itu, kita gunakan lah hidup kita ini dengan sebaik-baik rancangan dan panduan.

Contoh:

Kita nak hidup kaya?? Jawapannya ada pada diri kita sendiri.

Kita nak hidup bagaimanapun bentuk rupanya adalah bergantung pada diri kita sendiri. . Kita yang mencorakkan hidup kita, kita jugalah yang menconteng hidup kita sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

""Sila tinggalkan komentar(comment) anda""

Video Panduan Lelong eBook Pengurusan Inventori Hebat